Skrevet af Frank Jensen

Vores årlige tur til Gerrild er en meget social og hyggelig tur, som vi alle ser frem til. I år var ingen undtagelse. Masser af hygge og men meget få fisk af den rigtige slags (havørred). Niels, der er tidligere medlem af klubben, sørgede for at finde husly til os. Normalt låner vi et sommerhus til 10 personer, men det var desværre i brug i år, så vi fandt et andet sommerhus et par veje derfra.  Desværre var der kun syv sovepladser, så da vi var ni personer måtte vi indrette os. Vi var også nødt til at flytte turen 14 dage for at leje huset, dette gjorde også ture til den varmeste vi har været på.

Vi tog færgen Odden - Ebeltoft fredag formiddag og traditionen tro skulle vi da også have den sædvanlige rullepølse mad med en øl på færgen. Vi ankom til huset og fik indrettet os, Steen ville sove i stuen og jeg blev enig med mig selv om, at jeg ville sove på terrassen pga. varmen.

Efter en let middag blev vi enige om, at vente til om aftenen med at tage ud og fiske på grund af varmen. Så vi tog nogle øl og hyggede i stedet.

Så er det tid til lidt hygge

Anja fangede også Fjæsinger :-)

Efter aftensmaden kunne jeg ikke vente mere så jeg riggede grejet til og gik ned på stranden. Efter to kast var der bid, en fjæsing. De næste kast gav flere fjæsinger, pokkers også, sådan en tur have vi i 2014. Efter et par timer med flere fjæsinger og et par hornfisk, gik jeg tilbage til huset.

Steen var lidt misundelig, så han klippede hovedet af mig :-)

Tidligt næsten morgen tog Steen og jeg ud og fiske i håbet om, at vand temperaturen var faldet lidt og der måske var en chance for en havørred. Men ak flere fjæsinger! Vi skulle spise morgen mad kl. 8:00, så jeg kunne lige nå et par kast inden vi skulle gå op fra stranden. Jeg fik bid, endnu engang en fjæsing, men den her havde noget af en størrelse. Så på vægten med den og med 490 gram var det en klub rekord.

Efter morgenmaden tog jeg en lur, mens de andre tog til stranden. Her blev der fanget flere fjæsinger og et par horn. Eftermiddagen gik i huset med hygge og et par øl, da det simpelthen var for varmt til at lave noget som helst.

Efter aftensmaden tog jeg til stranden igen, men nu var det blæst op, så der var for meget tang i vandet til at fiske.

Det var nok den varmeste tur nogensinde. Det var ikke fordi, der manglede fisk på turen, de var desværre bare af den forkerte slags.